Economie en Werk

 

thuiswerk stimuleren , bedrijfswagens beperken , subsidies voor de elektrisch fiets

Droom

Mensen stimuleren die momenteel perfect van thuis uit kunnen verder werken , dat zij deze trend verder zetten en het onnodig aanwezig zijn op het bedrijf op deze manier beperken , bovendien beschikken velen van deze mensen ook nog eens over een overbodige bedrijfswagen , kunnen we samen met de regering niet zorgen voor de volledige aftrek van een elektrische fiets voor mensen die hun fiets gebruiken voor woon werkverkeer , volledig aftrekbaar als je op meer dan 30km van je werk woont, 50% aftrekbaar bij een afstand 15 to 30 km , en bvb 20% bij een afstand minder dan 15km. hiermee creëer je een gezondere omgeving ( veel fietsers) , een pak minder files (thuiswerkers en minder bedrijfswagens) , maar vooral een eerlijkere situatie, je bereikt een veel grotere groep , want wie haalt momenteel het grote fiscale voordeel? inderdaad de rijkere klasse die zich zelfs zonder aftrek perfect een dure hybride of nog duurdere elektrisch wagen kan permitteren , en waar gaan we bij een slechte winter de elektriciteit vandaan halen als we die in verleden al gingen halen in buitenland als iedereen elektrische wagen heeft , fiets verbruikt minder en veel batterijen kan je loskoppelen

Waarom

Omdat ik momenteel merk dat er heel veel mensen gerust een pak meer van thuis uit kunnen werken. Dit gebeurt niet , men krijgt zelfs nog een dikwijls overbodige fiscaal voordelige bedrijfswagen aangeboden wat de file natuurlijk niet ten goede komt. We merken eigenlijk dat ook veel mensen moeite hebben afstand te nemen van die luxe , terwijl we numerken dat minder luxe perfect kan . Ik merk nu zelf ook , ik carpool met nog 3 mensen , dus ik probeer het gebruik van de wagen al te beperken , maar ik denk dat we gerust nog een stapje verder kunnen gaan. voor mij is het woon werkverkeer 42km en ik denk best nog haalbaar en wat is tenslotte 30min op een dag? veel mensen staan langer in de file. En het zou het leven van de mensen die de wagen wel echt nodig hebben ook een pak aangenamer maken , en we kunnen er niet omheen al die wagens en files komen ook de natuur niet ten goede en de regering kan dan misschien wel eens echt werk maken van een kilometerheffing voor Belgen en buitenlanders

Actie

Samen met jullie en als het even kan de regering en de fietsindustrie deze droom al opstarten. Aan vrienden die momenteel al over een bedrijfswagen beschikken en die nog perfect van thuis uit van nut zijn voor hun bedrijf , stimuleren dit nog veel meer te doen in de toekomst . Ikzelf zou heel graag snel van start gaan met naar het werk te gaan met een elektrische fiets ( speedbike wel nodig voor deze afstand) en nu hopen dat er een fietshandel en of bedrijf bereidt is me te steunen en of aanbieden van een fiets om aan te tonen dat dergelijke afstanden best tot de mogelijkheden behoren. Ik wil dit niet misbruiken voor het verkrijgen van een elektrisch fiets , want ik vind ook men recht zou hebben op het fiscaal voordeel als je ook effectief kan aantonen je de fiets bijna altijd gebruikt hebt voor naar het werk te gaan . Geen geprofiteer , iets wat momenteel de rijkere klasse wel nog altijd kan en doet. Ikzelf werk in een groot bedrijf (auto industrie ) waar ook meer en meer wordt ingezet op elektrisch maar waar ik de toekomst toch niet zo rooskleurig zie , want dit zijn echt grote verbruikers en waar gaan wij mocht iedereen elektrisch rijden al die elektriciteit halen , terwijl de elektrische fiets een veel goedkoper , gezonder en uiteindelijk beter alternatief is. Welke nadelen heeft het? je wordt nat bij regen ( je kan een uitzondering vormen bij extreem weer) maar het voordeel is , het droogt weer op en er bestaan verdomd goede regenkledij. nog een nadeel je kan plat rijden , maar dit kan met de auto ook. Nog een nadeel , je bent een zwakkere weggebruiker , natuurlijk als we de auto's inperken wordt dat risico ook kleiner . nog een nadeel , ik hoor het graag.. Voordelen , gezond voor het lichaam, goed voor milieu en mens , minder files en veel minder uitstoot , goedkopere subsidies want een elektrische fiets kost een pak minder dan een elektrische of hybride auto. invoering van kilometerheffing

Samenwerking

Ik reken hier vooral op de steun van fietsindustrie en dan op jullie voor het oprichten van een facebookgroep waar ik mijn ervaringen kan delen en mensen kan warm maken om ook de fiets te gebruiken , maar ik denk jullie vooral nodig te hebben om dit verhaal warm te maken naar de regering toe , Ik zal mijn carpoolers en vrienden al overtuigen ook te doen waar ze nu al mee bezig zijn . want nu in coronatijden en met dit prachtige weer ga ik net als voor corona vaak lopen , maar ik merk nu gewoon zoveel meer lopers ,wandelaars en fietsers , dus merk je wel aan de mensen het ze wel in zich hebben maar het gewoon niet willen , te lui zijn , te weinig tijd als excuus gebruiken , maar ze het wel kunnen . Een fietshandel of bedrijf die me een speedbike aanbiedt bij wijze als sponsoring zou super zijn , ik ben geen profiteur en wil allerminst misbruik maken van deze verschrikkelijke tijden waarin we nu zitten , maar ik denk dat veel mensen in deze tijden wel bereidt zijn een andere standaard aan te nemen, laat mij dit goedmaken met mijn energie , positieve uitstraling n onuitputtelijke inzet , jullie gaan er zoveel positiefs voor in de plaats krijgen . AUB help mij hierbij en laten we hier een mooi en sterk verhaal rond bouwen

Scope

Systemisch

Engagement

Ik wil samen met anderen een project uitwerken